Dostałem od firmy The North Face kurtkę do przetestowania, więc trzeba coś napisać. Kurtka rowerowa, w zastosowaniem, co wyczytałem ze strony, przeciwdeszczowym, przeciwwiatrowym i ogólnie rowerowym. Od razu na pierwszy rzut oka wydaje się trochę zbyt wszechstronna, bo jak coś jest do wszystkiego, to zazwyczaj jest do niczego. Przyleciała kurierem w małej paczce. Pierwsze wrażenie po wyjęciu: lekka, bardzo lekka, w oczojebnym kolorze, wykonana z materiału, wydającego się w dotyku sprasowaną, cienką wersją żółtej sztormówki, która od lat leży w szafie i używana była kiedyś przeze mnie na duży deszcz jako „emergency”, żeby zatrzymać się i przeczekać, aż przestanie padać, bo do jazdy absolutnie się nie nadawała, człowiek był mokry od potu po pięciu minutach.
Ale miało być o Muddy Tracks Jacket. Jest to tańsza wersja kurtki Xenon Jacket. Jako membranę zastosowano w niej patent firmy The North Face, czyli HyVent. Bardzo cienka, bardzo lekka. Taka skorupa. Materiał w dotyku od razu wydaje się mało oddychający, bardzo szczelny.
I tak też jest w praktyce. Po pięciu minutach jazdy, nawet na lekkim podjeździe, człowiek jest mokry od potu. Pozostaje więc pytanie, jaki jest sens wydawania kilkuset złotych na kurtkę, która ma ładny kolor i trendy wzorki, skoro podobną funkcjonalność otrzymamy od foliowego płaszcza kupionego za pięć złotych w kiosku, który co prawda nie jest trendy i nie ma fajnych wzorków, ale ma tę niezaprzeczalną zaletę, że ma kaptur. Muddy Tracks Jacket bowiem kaptura nie ma. Zupełnie nie rozumiem jego braku, w kurtce przeznaczonej do jazdy w deszczu. Właściwie ten drobny szczegół, moim zdaniem, zupełnie ją dyskwalifikuje. Może projektanci liczyli, że każdy kto założy Muddy Tracks Jacket, jeździ w kasku, i może kaski stosowane są jako ochrona przed deszczem, w sumie nie wiem, bo sam w nich nie jeżdżę.
Jeśli chodzi o ochronę przed wiatrem, to również jakikolwiek tzn. windstopper, lepiej się sprawdzi w tej roli, szczególnie na zjazdach. Oczywiście, wszystko zależy też od warunków zewnętrznych, temperatury, siły wiatru itp., ale na długich zjazdach zdecydowanie wybiorę windstopper, a nie cienką wiatrówkę firmy The North Face.
To teraz trochę o zaletach: materiał, pomimo tego, że cienki, jest mocny i wytrzymały, kurtka posiada przedłużone rękawy, wysoki kołnierz podszyty miękkim materiałem, przedłużony tył z zapinaną kieszenią, dużo elementów odblaskowych i oczojebny kolor. Podklejone szwy, dodatkowo podkreślające wrażenie szczelnej, nieoddychającej skorupy. Kurtka jest bardzo wygodna, zajmuje mało miejsca po spakowaniu. Rzeczywiście, dobrze, nawet bardzo dobrze chroni przed deszczem, ale nie nadaje się do jazdy dłużej niż kilka minut, chyba że w płaskim terenie, w parku w mieście, jeśli akurat złapał nas deszcz. Być może takie jest jej przeznaczenie, nie wiem, ale na pewno nie jest to kurtka „wyprawowa”. Oczywiście, można ją wrzucić do plecaka, jako ostateczność i założyć na chwilę, jak gdzieś po drodze złapie nas deszcz, ale z zastrzeżeniem, że za moment zatrzymamy się i przeczekamy nawałnicę pod jakimś „daszkiem”, bo raz jeszcze podkreślam, do dłuższej, wielogodzinnej jazdy w terenie Muddy Tracks Jacket się nie nadaje.
I trochę mi smutno, że od firmy, którą lubię, otrzymałem takie byle co, bo nie mogę napisać nic więcej ponad to, co napisałem, więc pewnie jest to już koniec mojej kariery testera.